ورود به پنل دارکوب

موفقیت مشتریان هم‌روش: صرافی رمزارز راستین

داستان راستین؛ بهره بردن از مزایای کوبرنتیز با استقرار بر روی زیرساخت هم‌روش

راستین صرافی رمزارزی است که بیش از دو سال از فعالیت آن می‌گذرد. در این صرافی کاربران به بیش از ۵۰۰ رمزارز دسترسی دارند و می‌توانند تا سقف ۱۰۰ تتر بدون کارمزد معامله کنند.

بسیاری از ویژگی‌های معمول در صرافی‌های رمزارز را می‌توان در راستین هم دید. از هسته معاملاتی، زیرساخت بلاکچین و معامله تعهدی گرفته تا ربات‌های معامله‌گر و سرویس استیکینگ.

برخی از چالش‌های زیرساختی راستین از جنس چالش‌هایی است که اغلب کسب‌وکارها با آن مواجه‌اند. اما برخی دیگر از آن‌ها به حوز‌ه‌ای برمی‌گردد که راستین در آن در حال فعالیت است.

چالش‌های زیرساختی راستین پیش از مهاجرت به هم‌روش

همکاری هم‌روش و راستین کم‌کم دارد دو ساله می‌شود. از سجاد فراهانی، یکی از توسعه‌دهندگان راستین، پرسیدیم که چه چالش‌هایی باعث شد به فکر مهاجرت به زیرساخت هم‌روش بیفتند. سجاد در جواب به چند مورد اشاره کرد. از جمله اینکه:
«پیش از اینکه ما به سمت برون‌سپاری زیرساخت برویم، مدیریت زیرساخت درون تیم خودمان چالش‌های زیادی داشت و بار زیادی بر روی دوش بچه‌های تیم می‌گذاشت. به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم به زیرساخت هم‌روش مهاجرت کنیم تا به‌عنوان یک دستیار دواپس از آن استفاده کنیم»

در واقع پس از مواجه شدن با چنین چالش‌هایی تیم فنی راستین به فکر برون‌سپاری کارهای زیرساختی می‌افتد. به گفته سجاد، از طریق دوستان‌شان که تجربه استفاده از سرویس‌های هم‌روش را داشتند با هم‌روش آشنا می‌شوند و تصمیم می‌گیرند به هم‌روش مهاجرت کنند.

از دلایل دیگر مهاجرت راستین به زیرساخت هم‌روش جذابیتی بود که کوبرنتیز و مزایای آن برای تیم فنی راستین داشت. راستین به دنبال آپ‌تایم بالا و راحت‌تر شدن فرایند استقرار بود و کوبرنتیز هر دوی این خواسته‌ها را برآورده می‌کرد و سرعت و کیفیت سرویس راستین را بالا می‌برد.
راستین از آن دسته از کاربران هم‌روش است که از سرویس کوبرنتیز اختصاصی هم‌روش استفاده می‌کند. کوبرنتیز اختصاصی، برای آن دسته از سازمان‌هایی است که به‌دلایل مختلف به استفاده از کلاستر کوبرنتیز اختصاصی و مدیریت‌شده علاقه دارند. در این سرویس کاربر هم‌روش به پکیجی از سرویس‌ها دسترسی دارد. یعنی در کنار کلاستر کوبرنتیز اختصاصی می‌تواند از دیتابیس مدیریت‌شده، به همراه لاگ، مانیتورینگ و بک‌آپ استفاده کند.

رضا عباسی، مدیر فنی راستین، درباره تحربه مهاجرت به هم‌روش و وضعیت فعلی زیرساخت راستین می‌گوید: « کلا الان ما سمت خودمان خیلی نیروی دواپس نداریم. زیرساخت ما عملا حالت برون‌سپاری پیدا کرده. دغدغه‌های دواپسی‌ خودمان را تا حد زیادی سپردیم به هم‌روش. البته بعضا خودمان هم کارهای خیلی کوچکی می‌کنیم، ولی عمدش رو عملا برون‌سپاری کردیم. به نظرم این جذابه. یعنی ما می‌توانیم با هزینه کمتر روی خود محصول‌مان متمرکز شویم. دیگه خیلی نگرانی زیادی نداریم مخصوصا درمورد فرایند استقرار و خیلی فرایندهامون رو راحت می‌کنه».

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *