ورود به پنل دارکوب

کتاب‌ های آموزش کوبرنتیز

معرفی بهترین کتاب‌های آموزش کوبرنتیز

افراد بسیار زیادی هستند که در فرایند یادگیری ترجیح‌شان استفاده از کتاب‌های آموزشی است. این افراد کتاب‌ها را منبع معتبرتری برای یادگیری هر تکنولوژی می‌دانند. کتاب‌ها همواره جامع‌ترین و کامل‌ترین منابع آموزشی بوده‌اند که برای سالیان سال است توسط افراد مختلف در حوزه‌های متفاوتی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

به همین جهت در این مطلب از وبلاگ هم‌روش قصد داریم شما را با معتبرترین کتاب‌های آموزش کوبرنتیز آشنا کنیم.

کوبرنتیز چیست؟

کوبرنتیز یک تکنولوژی متن باز برای ارکستریشن کانتیرهاست که توسط بیشتر اپلیکیشن‌های Cloud-Native استفاده می‌شود.

کوبرنتیز می‌تواند در اجرای خودکار عملیات‌هایی مانند دیپلوی کردن اپلیکیشن، مدیریت کانتینرهای متعدد، مقیاس‌پذیری و… به شما کمک بکند. در کوبرنتیز مجموعه بسیار بزرگی از ابزارهای گوناگون وجود دارد که در انجام کارهای مختلف به بهترین شکل به شما کمک می‌کند.

چرا کوبرنتیز مهم است؟

فرایند مدیریت و استقرار اپلیکیشن‌های بزرگ با تعداد کانتینرهای زیاد، کار نسبتا سختی است. به همین دلیل در این فرایند به یک ابزار کارآمد و قابل اعتماد برای کمک به انجام این کارها نیاز دارید. کوبرنتیز دقیقا همان ابزار ایده‌آلی است که می‌تواند در این مسیر به شما کمک بکند.

کوبرنتیز ابزاری‌ست که با خودکارسازی بسیاری از فرایندهای مربوط به اپلیکیشن‌های کانتینری، کار را برای تیم‌های فنی آسان‌تر می‌کند. در نتیجه استفاده از کوبرنتیز از اهمیت بالایی برای تیم‌های مختلف توسعه و Operation برخوردار است.

معرفی ۱۰ کتاب برای آموزش کوبرنتیز

کتاب‌هایی که در ادامه خواهید دید جزو معتبرترین کتاب‌های حوزه آموزش کوبرنتیز هستند. تمام این کتاب‌ها با دیدی کامل نوشته شده‌اند و قصد دارند براساس عنوانی که ارائه می‌دهند، موضوعات را به صورت کامل پوشش دهند.

کتاب اول: Kubernetes in Action

کوبرنتیز در عمل یا Kubernetes in Action کتابی جامع برای آموزش استفاده از کوبرنتیز در معماری میکروسرویس و اپلیکیشن‌های ابری است که توسط Marko Luska نوشته شده است. 

kubernetes in action

هدف این کتاب ارائه درکی عمیق از چیستی کوبرنتیز و چگونگی کار کردن با آن در مواجه با اپلیکیشن‌های مبتنی بر معماری میکروسرویس و Cloud-Native است.

 در این کتاب موضوعات بسیار حیاتی مانند مقیاس‌دهی، Self-Healing و Rolling Updates بررسی شده است که در فرایند کار با کوبرنتیز از جمله موارد مهمی هستند که نیاز به یادگیری کامل دارند. 

Kubernetes in Action کتاب جامعی است و اگر به دنبال تبدیل شدن به یک متخصص در حوزه کوبرنتیز هستید حتما این کتاب را مطالعه کنید.

کتاب دوم: The Kubernetes Book

The Kubernetes Book  کتابی کامل برای یادگیری مباحث مقدماتی و پیچیده دنیای کوبرنتیز است که تقریبا همه چیز را پوشش می‌دهد. 

این کتاب هم می‌تواند توسط افراد مبتدی و هم توسط افراد حرفه‌ای مطالعه شود، چرا که گستردگی موضوعات مورد بررسی در این کتاب بسیار زیاد است. 

the kubernetes book

جدای از کلیات مربوط به کوبرنتیز، شما می‌توانید با موضوعاتی مانند امنیت کوبرنتیز، معماری کوبرنتیز، مدیریت و استقرار اپلیکیشن‌ها در کوبرنتیز و… نیز آشنا شوید. علاوه بر این موارد، در این کتاب مباحثی مانند معماری میکروسرویس و اپلیکیشن‌های Cloud-Native نیز به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفته است. این موضوع باعث شده تا این کتاب بیشتر از هر کتابی به یک منبع بسیار ارزشمند برای درک کوبرنتیز تبدیل شود.

کتاب سوم: Cloud Native DevOps with Kubernetes

اگر به دنبال یک منبع آموزشی برای افراد مبتدی هستید، Cloud Native DevOps With Kubernetes کتابی ایده‌آل برای شما خواهد بود. این کتاب توسط دو نویسنده یعنی John Arundel و Justin Domingus نوشته شده است. این دو نفر همانطور که در مقدمه کتاب گفته‌اند، تمام تلاش خود را برای ایجاد یک منبع آموزشی همه فهم و کاربردی به کار بسته‌اند. 

نویسندگان این کتاب تلاش دارند تا به صورت عملی/رویکردی مخاطب را با کوبرنتیز آشنا کنند و همچنین درک عمیقی از مفاهیم مختلف اپلیکیشن‌های ابری و قواعد DevOps را ارائه دهند.

کتاب چهارم: Kubernetes: Up and Running

اگر تازه کار هستید و دنبال یک کتاب اصطلاحا صفر تا صدی هستید Kubernetes: Up and Running می‌تواند یک منبع آموزشی مناسب باشد. هدف این کتاب این است که شما را ابتدا با موضوعات اولیه آشنا کند و سپس هر کدام از عناوین را به‌صورت عمیق توضیح دهد.

بنابراین در این کتاب ابتدا شما به صورت کامل با موضوعات پایه‌ای آشنا خواهید شد و سپس سراغ مفاهیم عمیق‌تری خواهید رفت. Containerization، Orchestration و Cloud-Native Application از جمله مفاهیم کلیدی هستند که در این کتاب به صورت کامل با آن‌ها آشنا خواهید شد.

کتاب پنجم: Kubernetes on AWS

اگر به دنبال یک کتاب با جزئیات کامل در ارتباط با اجرای کوبرنتیز در محیط AWS هستید این کتاب برای شما نوشته شده است. Kubernetes On AWS از جمله کتاب‌های معتبر انتشارات Packt است که با هدف آموزش کامل مفاهیمی مانند Scalability، Safeguading، Observability و… ایجاد شده است. همچنین آموزش فرایند مدیریت کوبرنتیز در محیط Amazon Web Service را نیز می‌توانید در این کتاب مطالعه کنید.

کتاب ششم: The Book of Kubernetes

هدف این کتاب ارائه یک «راهنمای استفاده» جامع برای مدیریت اپلیکیشن‌های کانتینرسازی شده است. در واقع این کتاب بیشتر قصد دارد تا یک رویکرد سریع برای آموزش مفاهیمی مانند پیاده‌سازی، مقیاس‌پذیری و رفع خطا ارائه دهد. همه موضوعات آموزشی در این کتاب صریح و واضح هستند. بنابراین قرار نیست موضوعات به صورت کامل آموزش داده شوند.

کتاب هفتم: Kubernetes Design Patterns and Extensions

مخاطب این کتاب عمدتا افراد حرفه‌ای حوزه کوبرنتیز هستند و پیشنهاد نمی‌شود که افراد مبتدی قبل از یادگیری عمیق کوبرنتیز سراغ این کتاب بروند. 

در این کتاب شیوه طراحی و ایجاد سیستم‌های توزیع‌یافته یا Distributed Systems آموزش داده شده است. همانطور که از این توضیح کوتاه می‌توانید متوجه شوید، این کتاب برای متخصصین حرفه‌ای کوبرنتیز نوشته شده است. جدای از موارد گفته شده، در این کتاب شما می‌توانید به درک عمیقی از ارکستریشن، مفاهیم موجود در اپلیکیشن‌های Cloud-Native و… دست پیدا کنید.

کتاب هشتم: Kubernetes Cookbook

کتاب Kubernetes Cookbook با یک رویکرد کاملا عملی نوشته شده است. هدف این کتاب ارائه راه‌حل‌های مرسوم برای مشکلات و چالش‌های موجود در اکوسیستم کوبرنتیز است. بنابراین این کتاب می‌تواند یک منبع با ارزش برای مهندسین و کاربران با تجربه کوبرنتیز است. 

موضوعات پایه‌ای که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است شامل چگونگی نصب، پیکربندی و مدیریت کلاستر کوبرنتیز است. اما در کنار این موارد، ویژگی‌ها و موضوعات پیچیده دیگر نیز بررسی خواهد شد که در نهایت برای مهندسین DevSecOps، مدیران سیستم، توسعه‌دهندگان و… می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

کتاب نهم: Kubernetes and Docker: An Enterprise Guide

اگر دنبال یک منبع عالی برای یادگیری داکر و کوبرنتیز در کنار همدیگر هستید، کتاب Kubernetes and Docker: An Enterprise Guide می‌تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد.

هدف این کتاب این است که یک منبع همه فهم و ساده برای یادگیری داکر و کوبرنتیز باشد. شما با مطالعه این کتاب می‌توانید درک خوبی از توسعه کلاسترهای کوبرنتیز پیدا کنید و همچنین با مفاهیم و کارکرد داکر به‌خوبی آشنا شوید.

کتاب دهم: Kubernetes Security and Observability

برقراری امنیت و مراقبت کردن از ساختار اپلیکیشن‌ها و خود کوبرنتیز یکی از مهم‌ترین کارها در ایجاد و نگه‌داری کوبرنتیز است که افراد متخصص در این حوزه باید به‌صورت کامل با آن آشنا شوند.

این کتاب را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین کتاب‌هایی در نظر بگیرید که پس از حرفه‌ای شدن در مباحث کوبرنتیز و Cloud-Native Application حتما باید آن را خوانده و مباحث آن را یاد بگیرید

جمع‌بندی

کتاب‌ها منابع جامع و کاملی برای یادگیری هر تکنولوژی هستند. کوبرنتیز نیز تکنولوژی پیچیده و بسیار بزرگی است که فرایند یادگیری نسبتا زمان‌بری دارد. به همین دلیل استفاده از کتاب‌ها در یادگیری کوبرنتیز می‌تواند رویکرد بسیار مناسبی باشد.

کتاب‌ها پتانسیل بیشتری برای جامع بودن به‌نسبت دوره‌های آموزشی (فیلمی) را دارند و به همین دلیل می‌توانید به‌صورت کامل کوبرنتیز را از طریق کتاب‌هایی که معرفی کردیم یاد بگیرید.

در این مطلب از وبلاگ هم‌روش ۱۰ عنوان کتاب را به شما معرفی کردیم که در فرایند آموزش کوبرنتیز می‌تواند به شما کمک کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *