ورود به پنل دارکوب

همکاری هم‌روش و نمایشگاه کتاب تهران

تجربه ارائه خدمات زیرساختی به نمایشگاه کتاب تهران

امسال بالاخره بعد از دو سال برگزاری مجازی  نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مسئولان تصمیم گرفتند این رویداد بزرگ فرهنگی را هم‌زمان به‌صورت حضوری و مجازی برگزار کنند. برگزاری مجازی نمایشگاه کتاب تهران، به‌عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای مربوط به کتاب در خاورمیانه، چالش‌های خاص خود را دارد. مهم‌ترین چالش در این حوزه به مسئله زیرساخت فنی و در دسترس بودن 24ساعته سامانه مربوط می‌شود.

آماده‌سازی زیرساخت فنی نمایشگاه مجازی امسال بر عهده شرکت هم‌روش بود؛ شرکت هم‌روش یکی از شرکت‌های فعال در حوزه ارائه زیرساخت‌های ابری در ایران است. فرید ستاری، مدیرعامل شرکت هم‌روش، در گفت‌وگو با هفته‌نامه شنبه درباره این تجربه گفت: «همان‌طور که می‌دانید نمایشگاه کتاب تهران که سال گذشته به‌صورت مجازی برگزار شد، از لحاظ کیفیت لایه زیرساخت به‌خاطر چالش‌هایی که وجود داشت، یک‌سری اختلالات داشت که به‌صورت رسانه‌ای هم مطرح شد. ما بعد از این قضیه، با مدیران محترم این مجموعه صحبت‌هایی داشتیم که پس از آن با ما برای رفع این چالش‌ها شروع به کار کردند.»

ستاری با اشاره به اینکه از چند ماه قبل از شروع نمایشگاه کتاب، شرکت هم‌روش زیرساخت‌های لازم برای ارائه سرویس به نمایشگاه را فراهم کرده بود، افزود: «در همین ۱۰، ۱۵ روز اخیر هم  که نمایشگاه در حال برگزاری بود، به‌صورت اکتیو و ۲۴ساعته مانیتور می‌کردیم و خدا را شکر امسال این رویداد به‌خوبی برگزار شد. این اتفاق علاوه بر اینکه توانست کیفیت را در لایه زیرساخت بالا ببرد، توانست هزینه‌ها را هم کم کند. چون این حوزه، حوزه‌ای است که معمولا در مجموعه‌های دیگر با هزینه‌های خیلی بالاتری آن را مدیریت می‌کنند.»

گفتنی است نمایشگاه کتاب تهران یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی کشور است که هر سال اردیبهشت ماه برگزار می شود. در چند سال اخیر با شیوع بیماری کرونا این نمایشگاه به‌صورت مجازی یا ترکیبی از مجازی و حضوری برگزار شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *