ورود به پنل دارکوب

گزارش تغییرات هم‌روش

گزارشی از تغییرات سرویس‌های هم‌روش در بهار ۱۴۰۲

بهار برای هم‌روش فصل تغییر و بهبود بود. با هدف بهبود تجربه کاربران، در گذر این سه ماه، بخش‌های گوناگونی از کنسول مورد بررسی قرار گرفتند و در پایان کار طراحی‌های جدیدتر، سریع‌تر، و باکیفیت‌تری پیدا کردند.

پیش از پرداختن به تغییرات سرویس‌ها در فصل بهار، یادآوری این نکته خالی از لطف نیست که گزارش تغییرات فصلی، صرفا شامل توضیحاتی درباره تغییرات عمده‌ در سرویس‌هاست. برای آگاهی از همه تغییرات بزرگ و کوچک سرویس‌ها می‌توانید به صفحه گزارش تغییرات در مستندات هم‌روش مراجعه کنید.

مصرف منابع

این بخش که از پراستفاده‌ترین بخش‌های کنسول است، با الهام از نمودارهای گرافانا بازطراحی شده است. مثل گذشته، مصرف همه پادها چه پاد فعلی و چه پادهای قدیمی در کنار هم نمایش داده می‌شود؛ ولی حالا می‌توانید با کلیک روی نام هر پاد دلخواه، آن را از نمودار حذف کنید. منوی Pod هم حالا تنها پادهای فعلی شما را نشان می‌دهد تا به سادگی بتوانید گراف‌ها را به پادهای فعلی محدود کنید.

نمودار podها در کنسول هم‌روش

با کشیدن ماوس روی یک بخش از نمودار، می‌توانید روی آن بخش زوم کرده و فقط دیتای یک زمان بخصوص را بررسی کنید.

zoom بر روی نمودار cpu usage

در نمودارهای مربوط به ram و cpu، خط Max اضافه شده که مقدار منابع تعیین شده برای اپ در پلن منابع را نشان می‌دهد. به این ترتیب به سادگی می‌توانید مقدار مصرف فعلی خود را با پلن مشخص شده، مقایسه کنید و در صورت لزوم، منابع را افزایش یا کاهش دهید.

مقادیر محور عمودی که قبلا بنا به دیتای موجود در نمودار ممکن بود واحدهای متفاوتی پیدا کنند (مثلا Gb در برابر Mb)، حالا همیشه واحدهای ثابتی دارند که کار مقایسه و بررسی را بسیار آسان‌تر می‌کند.

لیست اپ‌ها

با اعمال تغییرات جدید، سرعت و عملکرد این بخش بالا رفته و به ویژه برای سازمان‌هایی که اپ‌های زیادی دارند، بسیار محسوس است. در بازطراحی این بخش، مقدار دیسک نیز در ردیف هر اپ نمایش داده می‌شود تا با یک نگاه بتوان همه منابع اختصاص داده شده به اپ را بررسی کرد. بخش‌های هشدارها، آسیب‌پذیری‌های امنیتی، و متغیرها‌ی مشترک از کناره صفحه باز می‌شوند تا در همان حین که به لیست اپ‌ها احاطه دارید، بتوانید تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کنید.

 

همچنین هنگام ورود به صفحه، بلافاصله علامتگر ماوس روی بخش جستجو و فیلتر اپ‌ها متمرکز می‌شود تا در بین اپ‌های فراوان، به سادگی بتوانید اپ مورد نظر خود را جستجو و پیدا کنید.

ترمینال

ترمینال جدید، سرعت و عملکرد بسیار بالاتری پیدا کرده که تجربه استفاده از آن را برای کاربران دلنشین‌تر می‌کند.

همچنین حالا می‌توانید ترمینال را در یک تب جدید فول‌اسکرین کنید و با تمرکز کامل، بررسی‌های خود روی پادها را انجام دهید.

پشتیبانی و تیکتینگ

علاوه بر بهبود تجربه کاربری و بصری تیکتینگ، نمایش نوتیفیکیشن نیز به بخش پشتیبانی اضافه شده تا پیدا کردن تیکت‌های آپدیت‌شده ساده‌تر باشد.

تیکتینگ هم‌روش

همچنین تعداد تیکت‌های دارای آپدیت جدید در بالای همه صفحات نمایش داده می‌شود تا هر زمان تیکت شما پاسخ داده شد، به سرعت از آن مطلع شوید. تجربه شما از تغییرات جدید هم‌روش چطور بوده است؟ نظرات خود را در کامنت‌ یا تیکت با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *