ورود به پنل دارکوب

seasonal_Report

گزارشی از تغییرات سرویس‌های هم‌روش در تابستان۱۴۰۲

در گزارش فصلی تابستان ۱۴۰۲ با مهم‌ترین تغییرات سرویس‌های هم‌روش در سه ماه گذشته آشنا خواهید شد. برای دیدن لیست کاملتری از تغییرات سرویس‌ها می‌توانید به صفحه گزارش تغییرات در مستندات هم‌روش مراجعه کنید.

امکان کپی کردن دیسک هر اپ به اپی دیگر در هر کلاستر

انتقال اپ‌ها به کلاستر/نیم‌اسپیس متفاوت، حالا بسیار ساده‌تر از قبل شده است. اگر از قبل اپی موجود دارید که می‌خواهید دیتای یک اپ دیگر را به آن انتقال دهید، می‌توانید از گزینه «کپی دیسک اپ» استفاده کنید.

تنها با چند کلیک، اپ مقصد را انتخاب کنید تا دیسک اپ مبدا، روی آن کپی شود. این امکان  برای همه اپ‌ها چه در کلاستر یکسان و چه متفاوت، فراهم است. فرایند کپی کردن را در ویدیو زیر ببینید.

امکان انتقال داده‌ها هنگام ساخت اپ مشابه

قبلا می‌توانستید با استفاده از امکان «ساخت اپ مشابه»، اپ جدیدی با تنظیماتی مشابه اپ اول بسازید. هم‌اکنون می‌توانید علاوه بر تنظیمات اپ، محتوای دیسک اپ مبدا را نیز در اپ جدیدی که می‌سازید، کپی کنید. برای این کار، کافیست از طریق نوار بالایی صفحه اپ دارکوب گزینه «ساخت اپ مشابه» را بزنید و در قسمت افزودن دیسک، اطلاعات اپ موجود را روی دیسک اپ جدید کپی کنید.

امکان ساخت اپ مشابه هم‌اکنون برای تمام انواع اپ‌های گیتی، داکری، دیتابیس و همه اپ‌های اماده قابل استفاده است.

مدیریت فرآیند CI/CD

تغییراتی جهت بهبود تجربه و امکانات CI/CD انجام شد که در صفحه اپ، تب CI/CD قابل مشاهده است. به صورت پیش‌فرض، اپ‌های گیتی توسط دارکوب بیلد و دیپلوی می‌شوند. اما اگر علاقه‌مند به پیاده‌سازی CI/CD با Gitlabci یا Github Actions باشید، در این قسمت می‌توانید نوع بیلد خود را از دارکوبی به یکی از این روش‌ها تغییر دهید. اسکریپت بیلد و دیپلوی اپ و متغیرهای مورد نیاز برای این کار در این تب نمایش داده شده است. تنها کافیست آن‌ها را به ریپوی خود اضافه کنید تا بتوانید از فرآیند CI/CD برای اپ خود بهره ببرید.

darkube ci/cd

امکان فعال‌سازی پروتکل h2c در پنل

پروتکل httpv2 مزایای بسیاری به همراه دارد، اما استفاده از آن پیش‌نیازهایی دارد که باعث می‌شود به‌صورت پیش‌فرض برای همه صفحات وب فعال نباشد.

اگر اپ شما امکان کار با این پروتکل را دارد یا اگر نیاز دارید از فریم‌ورک gRPC استفاده کنید، هم‌اکنون می‌توانید پروتکل h2c را برای اپ گیتی یا داکری خود فعال نمایید. اطلاعات بیشتر درباره این موضوع را می‌توانید در مستندات هم‌روش بخوانید.

h2c

بازطراحی صفحه مالی

با توجه به اهمیت بالای مدیریت مالی و بررسی جزییات مصرف و هزینه سرویس‌ها، بخش مالی کنسول به‌طور کامل بازطراحی شده است. علاوه بر بهبودهای ظاهری، هم‌اکنون شما می‌توانید هزینه‌ اپ‌های خود را بر اساس نیم‌اسپیس دسته‌بندی کنید، هزینه‌ها را به ترتیب مورد نظرتان مرتب نمایید، و یا بین آن‌ها جست‌و‌جو کنید. همچنین با دانلود نسخه اکسل فاکتور، می‌توانید به‌سادگی همه جزئیات مد نظر خود را در یک فایل اکسل ببینید. 

برای شفافیت بیشتر هزینه‌ها، جزئیات تغییرات هزینه‌های دارکوب و منابع سخت‌افزاری هم‌اکنون در یک صفحه جدا نمایش داده می‌شود. در این صفحه می‌توانید تاریخچه تمام تغییراتی که در منابع سخت‌افزاری اپ خود داده‌اید را مشاهده کنید. اگر هزینه ترافیک برای شما منظور شده، می‌توانید در بخش Network این صفحه، از جزئیات میزان آپلود و دانلود روزانه خود باخبر شوید.

بخش مالی دارکوب

اضافه شدن فرم فیدبک در کنسول

برای اینکه سریع‌تر و به‌صورت مستمر، بتوانیم از کاربران بازخورد بگیریم، فرم فیدبکی به کنسول اضافه کرده‌ایم. شما می‌توانید نظرات خود در مورد تجربه کار با کنسول همروش، پیشنهادات، و انتقادات خود را به‌سادگی از این طریق با ما در میان بگذارید.

فرم فیدبک دارکوب

بهبود ادیتور متغیرهای مشترک و آرگومان‌های بیلد

با استفاده از این ادیتور، می‌توانید متغیرها را به‌صورت JSON, Yaml و key=value، تنظیم کنید. ادیتور جدید، امکاناتی مثل فرمت کردن و سرچ دارد و در آن می‌توانید از شورت‌کات‌های کپی‌پیست، و… برای انتخاب راحت‌تر متغیرها استفاده کنید.

darkube_editor

کانتینر رجیستری

با سرویس کانتینر رجیستری اختصاصی می‌توانید داکر ایمیج‌های خود را به‌صورت امن ذخیره و بازیابی کنید. برای هر سازمان به‌طور پیش‌فرض یک کانتینر رجیستری اختصاصی فعال است و ایمیج‌های بیلدشده برای آن سازمان (در فرایند بیلد داکرفایل پروژه‌ها) به‌طور اتوماتیک در رجیستری پوش می‌شود. اطلاعات بیشتر را در مستندات بخوانید.

کانتینتر رجیستری دارکوب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *