ورود به پنل دارکوب

گزارش تغییرات زمستان ۱۴۰۱ هم روش

گزارشی از تغییرات سرویس‌های هم‌روش در زمستان ۱۴۰۱

همانند دو فصل پیش، با پایان زمستان ۱۴۰۱ گزارشی از تغییرات عمده هم‌روش آماده کرده‌ایم تا کاربران هم‌روش از آخرین تغییرات سرویس‌ها باخبر شوند. گزارش تغییرات فصلی، صرفا شامل توضیحاتی درباره تغییرات عمده‌  درسرویس‌هاست. برای آگاهی از همه تغییرات بزرگ و کوچک سرویس‌ها می‌توانید به صفحه گزارش تغییرات در مستندات هم‌روش مراجعه کنید.

دارکوب

در فصل زمستان، اپ‌های kafka و keycloak به مجموعه اپ‌های آماده هم‌روش اضافه شدند. برخی از اپ‌های آماده  همچون گرافانا، جیرا، و کانفلوئنس نیز به ورژن‌های جدیدتر آپدیت شدند. همچنین برای راحتی بیشتر، در اغلب اپ‌های آماده می‌توانید هنگام ساخت اپ، ایمیج پیش‌فرض را تغییر دهید و از ایمیجی با نسخه دلخواه خودتان استفاده کنید. 

وضعیت اپ‌های آماده تغییر مهم دیگر مربوط به اپلکیشن‌ها در فصل زمستان،  اضافه شدن امکان ذخیره تغییرات اپ‌ها بدون نیاز به ریستارت شدن آن‌ها بود؛ هم‌اکنون هنگام ذخیره تغییرات، اپ شما صرفا در صورتی ریستارت می‌شود که تغییری در نحوه دیپلوی شدن آن به وجود بیاید (به‌عنوان مثال تغییر در میزان منابع). در موارد جانبی همچون اضافه کردن لاگ، تغییر پورت، اضافه شدن آدرس دامنه و … تغییرات بدون ریستارت اعمال می‌شود. بدین ترتیب اگر اپ شما در میانه انجام کاری بود، می‌تواند بدون نیاز به از سرگیری مجدد، با موفقیت کار را به اتمام برساند. البته در صورتی که می‌خواستید حتما اپ ریستارت شود، می‌توانید از گزینه «ریستارت اپ‌ها» برای این‌کار استفاده کنید.

بخش کوبرنتیز

در این فصل بخش جدیدی به نام کوبرنتیز به کنسول هم‌روش اضافه شد که امکان مشاهده اطلاعات کلی کلاستر و مدیریت مستقیم آن را فراهم می‌کند.  این بخش در حال حاضر تنها برای سازمان‌هایی که خدمات اختصاصی هم‌روش (از جمله کلاستر اختصاصی) را دریافت می‌کنند فعال است. سازمان‌هایی که کلاستر اختصاصی دارند، می‌توانند در این بخش ساختار Nodeها و NodePoolهای کلاستر خود را ببینند و در صورت نیاز، Node جدید اضافه کنند. همه PVCهای سازمان نیز از این بخش قابل مشاهده است و شما می‌توانید به‌راحتی یک PVC را به Node دیگری انتقال داده، یا داده‌های یک PVC را در PVC دیگری کپی کنید. سرتیفیکیت‌های اپ‌های شما نیز در این قسمت آورده شده تا به‌راحتی بتوانید وضعیت ساخته شدن یا انقضای آن‌ها را بررسی کنید. به‌زودی امکان ساخت کلاستر نیز در این قسمت اضافه می‌شود و به‌تدریج عموم کاربران می‌توانند از بخش کوبرنتیز استفاده کنند.

اضافه شدن کوبرنتیز به کنسول هم‌روش

رابط کاربری

در فصل زمستان رابط کاربری کنسول بهبودهای عمده‌ای پیدا کرد.  لیست‌اپ‌ها، منوی اپ، جزئیات اپ، بخش نوتیفیکیشن‌ها، و … در حال حاضر طراحی زیباتری پیدا کرده‌اند. بخش بک‌آپ نیز تحولاتی را از سر گذرانده که استفاده از آن را برای کاربر آسان‌تر می‌کند. این تغییرات علاوه بر بهبود نمای بصری، بهبود قابل توجه سرعت و عملکرد کنسول را نیز به همراه داشته است. 

بهبود رابط کاربریمالی

کاربران بخش مالی می‌توانند در صورت نیاز، خلاصه صورت‌حساب و پیش‌فاکتور خود را در قالب یک فایل PDF دانلود کنند. سازمان‌هایی که درخواست فاکتور رسمی می‌کنند و در طی این روند اطلاعات سازمان خود را تکمیل می‌نمایند، طی ایمیل و نوتیفیکیشن از تایید یا رد شدن درخواست خود باخبر خواهند شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *