کوبرنتیز مدیریت شده

کوبرنتیز مدیریت‌ شده چیست؟

زمانی که قصد استفاده از کوبرنتیز را داشته باشیم، نیاز است که بسیاری از جنبه‌های آن را به‌صورت دستی پیکربندی و مدیریت کنیم: مواردی مانند Batch Execution، مدیریت Workload، قابلیت Self-recovery و… . از آنجایی که پیاده‌سازی این موارد به متخصصان حوزه کوبرنتیز و DevOps نیاز دارد، می‌تواند زمان‌بر و البته هزینه‌بردار باشد.

برای حل این چالش، شرکت‌های مختلف از جمله هم‌روش، رویکرد کوبرنتیز مدیریتشده را ارائه کرده‌اند. هدف کوبرنتیز مدیریت شده، ارائه خدمات و ويژگی‌های کوبرنتیز به شرکت‌ها، بدون نیاز به درگیر شدن با مراحل پیاده‌سازی، پیکربندی و نگه‌داری آن است. 

کوبرنتیز مدیریت شده (managed kubernetes) در خودکارسازی فرایندهای مختلف مانند به‌روزرسانی‌ها، لودبالانسینگ، مقیاس‌دهی و مانیتورینگ نیز به شما کمک خواهد کرد.

در نهایت با استفاده از کوبرنتیز مدیریت شده شما قابلیت استفاده از تمام ویژگی‌های کوبرنتیز را بدون درگیر شدن با مباحث پیچیده آن خواهید داشت. در نتیجه هم در زمان و هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی قابل توجهی اتفاق می‌افتد.   

ویژگی‌های کوبرنتیز مدیریت شده

  1. سیستم کنترل دسترسی و احراز هویت داخلی: این قابلیت به شما کمک می‌کند تا بدون صرف زمان زیاد، روی مدیریت کاربران و امنیت آن‌ها کنترل داشته باشید. 
  2. مدیریت مداوم: این قابلیت به صاحبان کسب‌وکار اطمینان می‌دهد که تمام زیرساخت‌های مبتنی بر کوبرنتیز، به‌صورت کامل و در زمان‌های مختلف مدیریت شده و بهترین خروجی ممکن را تحویل می‌دهد. 
  3. داشبورد: کوبرنتیز مدیریت شده همراه با یک داشبورد ارائه می‌شود که به تیم IT کمک می‌کند تا فرایند استقرار اپلیکیشن‌ها را مشاهده کرده و برخی از اصلی‌ترین جنبه‌های اپلیکیشن را مدیریت کنند. البته این داشبورد ممکن است با سطوح دسترسی مختلف عرضه شود.
  4. مقیاس‌دهی: با استفاده از کوبرنتیز مدیریت شده شما همواره قابلیت تجربه کردن مقیاس‌دهی خودکار برای اپلیکیشن‌های‌تان را خواهید داشت. 
  5. مانیتورینگ و لاگ: ارائه‌دهندگان سرویس کوبرنتیز مدیریت شده به شما سرویس‌های مانیتورینگ و لاگینگ تحویل می‌دهند. 

مزایا کوبرنتیز مدیریت شده

  1. مقیاس‌پذیری: کوبرنتیز مدیریت شده در فرایند مقیاس‌پذیری کمک شایانی به اپلیکیشن شما می‌کند. کوبرنتیز مدیریت شده با تسهیل فرایند مقیاس‌پذیری، نیازمندی‌های یک کسب‌وکار را در زمان‌های مختلف به سرعت رفع کرده و منابع جدید را به اپلیکیشن تخصیص می‌دهد.
  2. تسریع در فرایند استقرار: پیاده‌سازی و راه‌اندازی یک کلاستر کوبرنتیز در ساختار کوبرنتیز مدیریت شده با سرعت و آسانی بالایی همراه هست. بنابراین توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌شان را در سریع‌ترین زمان ممکن دیپلوی کنند و همچنین تغییرات را روی نسخه زنده یا Live اعمال نمایند.
  3. مدیریت: همانطور که گفته شد هدف کوبرنتیز مدیریت شده، حذف چالش‌های مدیریتی و نگه‌د‌اری کوبرنتیز است. به همین دلیل فرایند مدیریت کوبرنتیز در این حالت بسیار ساده خواهد بود. 
  4. تمرکز روی توسعه: با نبود چالش‌های مدیریتی کوبرنتیز، توسعه‌دهندگان این امکان را دارند که زمان‌شان را بیشتری روی توسعه اپلیکیشن سپری کنند و نگران کوبرنتیز و دیپلویمنت نباشند.
  5. پیش‌بینی‌پذیری هزینه‌ها: کوبرنتیز مدیریت شده به تیم‌های IT و صاحبان کسب‌و‌کار این امکان را می‌دهد تا با دید بهتری به هزینه‌های مرتبط با زیرساخت کوبرنتیز نگاه کنند و بدانند که برای استفاده از امکانات کوبرنتیز باید چقدر هزینه کنند.
  6. بهبود امنیت: از آنجایی که کوبرنتیز مدیریت شده توسط یک سرویس‌دهنده حرفه‌ایی (پیش‌فرض باید اینگونه باشد) ارائه می‌شود، می‌توان به لحاظ امنیت اطمینان خاطر داشت. سرویس‌دهندگان کوبرنتیز مدیریت شده معمولا از تیم‌هایی تشکیل می‌شوند که متخصصان حرفه‌ای کوبرنتیز داشته و روی آن تسلط کامل دارند. 
کوبرنتیز مدیریت شده در هم‌روش

کوبرنتیز مدیریت‌شده در هم‌روش

کوبرنتیز مدیریت‌شده، یکی از معدود سرویس‌های قدرتمند ایرانی است که به‌قصد تسهیل انجام تسک‌های زیرساختی مربوط به کوبرنتیز ایجاد شده است. با استفاده از این سرویس دیگر نیازی نیست کسب‌وکارها درگیر پیچیدگی‌های مربوط به کار با کوبرنتیز و دیگر ابزارهای زیرساختی شوند.

برای یافتن اطلاعات کامل‌تر و استفاده از این سرویس به صفحه «کوبرنتیز مدیریت‌شده» مراجعه نمایید.

جمع‌بندی

مدیریت، پیکربندی و نگه‌داری کوبرنتیز سخت بوده و نیازمند نیروی حرفه‌ای است. این موضوع منجر به هدر رفت زمان و هزینه بسیار زیادی می‌شود. بیشتر شرکت‌ها و استارتاپ‌ها نیز به چنین حالتی نیاز ندارند. 

به‌جای اینکه خودتان کوبرنتیز را مدیریت کنید، می‌توانید از سرویس‌ Managed Kubernetes بهره ببرید. سرویس کوبرنتیز مدیریت شده تمام امکانات کوبرنتیز را در اختیار اپلیکیشن شما قرار می‌دهد، با این تفاوت که شما نیازی به درگیر شدن با پیچیدگی‌های آن ندارید. 

هم‌روش یکی از معتبرترین ارائه‌دهندگان سرویس کوبرنتیز مدیریت شده در ایران است که پشتیبانی کامل و جامعی در زمینه کوبرنتیز ارائه می‌دهد. هم‌اکنون می‌توانید از تیم تخصصی کوبرنتیز در هم‌روش مشاوره بگیرید. 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *