ورود به پنل دارکوب

کوبرنتیز و فروشگاه اینترنتی

مزایای کوبرنتیز برای فروشگاه‌های اینترنتی

تکنولوژی‌ها و سرویس‌های بسیار زیادی هستند که به ساخت هر چه بهتر یک فروشگاه آنلاین کمک می‌کنند، یکی از آن‌ها کوبرنتیز است. برای درک کامل اینکه کوبرنتیز چگونه می‌تواند به فروشگاه‌های آنلاین ما کمک کند، ابتدا نیاز است که به‌خوبی با مزایا آن آشنا شویم و همچنین با الگوهای سنتی و قدیمی میزبانی فروشگاه‌های آنلاین آن را مقایسه کنیم.

هدفی که در این مطلب دنبال می‌کنیم دقیقا همین موضوع است. در این مطلب قصد داریم به زبان بسیار ساده با مزایا اصلی کوبرنتیز برای فروشگاه‌های آنلاین و این موضوع که چگونه می‌توانید از قدرت کوبرنتیز برای وب‌سایت‌تان استفاده کنید آشنا شویم.

تفاوت هاستینگ سنتی با هاستینگ ابری

قبل از اینکه با چیستی کوبرنتیز و مزایا آن آشنا شویم، نیاز است که دو رویکرد اصلی برای هاستینگ یا میزبانی (سنتی و ابری) را بررسی کنیم. در هاستینگ یا میزبانی سنتی شما تمام اپلیکیشن یا وبسایت‌تان را روی یک سرور فیزیکی (به‌صورت اختصاصی یا اشتراکی) قرار می‌دهید. به نظر روش ساده و البته کم‌هزینه‌ای می‌آید، اما برای کسب‌و‌کاری که می‌خواهد همواره سرویس بدهد و هیچوقت از کار نیفتد، چندان رویکرد مناسبی نیست. دلیل اصلی آن نیز این است که اگر کوچک‌ترین مشکلی برای سرور اصلی شما پیش بیاید، کل اپلیکیشن شما را تحت‌الشعاع قرار داده و روی آن تاثیر منفی می‌گذارد.

از طرفی دیگر منابعی که با خرید این نوع از هاستینگ در اختیار شما قرار می‌گیرد، منابع ثابتی هستند. به همین دلیل اگر در یک بازه زمانی خاص، حجم کاربران‌ ورودی‌تان بالا برود، نمی‌توان براساس آن‌ها، منابع‌تان را افزایش دهید. در این حالت است که وبسایت شما برای بخشی از کاربران از کار می‌فتد.

برای مثال فرض کنید که وبسایت شما به‌صورت متوسط، روزانه ۵۰۰ بازدیدکننده دارد و سرور شما نیز جوابگو این حجم از کاربران است. اما یک روز به مناسبت نوروز تصمیم می‌گیرید که یک تخفیف بزرگ روی وبسایت قرار دهید. در این صورت اگر به‌صورت همزمان ۲هزار نفر وارد وبسایت‌تان شود چه اتفاقی می‌افتد؟ سرورتان پاسخگو نبوده و در نتیجه وبسایت برای همگان باز نخواهد شد. برای حل این مشکل نیاز است که سراغ هاستینگ یا میزبانی ابری برویم.

میزبانی ابری، روشی مدرن برای هاستینگ بوده و مزایا خاص خود را دارد. برای مثال مقیاس‌پذیری و تطبیق‌پذیری با نیازمندی‌ها یکی از این مزایا است. منظور از این قابلیت این است که اگر وبسایت یا اپلیکیشن شما در یک بازه خاص به منابع بیشتری نیاز داشته باشد، فضای ابری به‌صورت خودکار این منابع را در اختیار وبسایت شما قرار می‌دهد و دیگر نیازی به نگرانی از بسته شدن وبسایت یا بالا نیامدن آن نخواهید داشت.

از طرفی دیگر مزایایی مانند امنیت، پشتیبان‌گیری، راه‌اندازی سریع اپلیکیشن و تغییرات جدید آن و… در هاستینگ ابری وجود دارد که هاستینگ سنتی از آن‌ها بی‌بهره است.

کوبرنتیز چیست؟

برای پیاده‌سازی تمام ویژگی‌ها و مزایای میزبانی ابری، سرویس‌ها و تکنولوژی‌های بسیار زیادی توسعه پیدا کرده‌اند که در این مسیر به ما کمک می‌کنند. یکی از اصلی‌ترین این تکنولوژی‌ها کوبرنتیز است.

به زبان ساده کوبرنتیز بسیاری از پروسه‌های دستی و زمان‌بر را به‌صورت خودکار انجام می‌دهد. مقیاس‌پذیری، استقرار اپلیکیشن‌ها، مدیریت کانتینرها و… . هدف نهایی کوبرنتیز این است که فرایند مدیریت و استقرار وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌ها را ساده‌تر کرده و یک کسب و کار را با کمترین مشکلات آماده و همواره زنده نگهدارد.

کوبرنتیز چه فایده‌ای برای فروشگاه‌های اینترنتی دارد؟

همانطور که می‌دانید کسب‌وکارهای مبتنی بر ساختار E-Commerce نرخ بازدید مشخصی نداشته و در بازه‌های زمانی مختلف، تعداد بازدیدکنندگان مختلفی دارد. برای مثال ممکن است در طول یک ماه شما تنها ۱۰۰۰ بازدید کننده داشته باشید، اما برای مثال اگر در همان ماه یک روز «پدر» وجود داشته باشد، ممکن است کاربران بیشتری برای خرید هدیه روز پدر به وبسایت شما مراجعه کرده و در نهایت، تعداد بازدیدکنندگان‌تان به‌صورت ناگهانی افزایش بالایی پیدا کند.

در این حالت مشکل اساسی که ممکن است پیش بیاید، جوابگو نبودن زیرساخت‌های شما به این حجم از کاربران است. در نتیجه وبسایت شما برای عده‌ای نمایش داده می‌شود و برای عده‌ای بسته می‌ماند. درست مانند روزهای ثبت‌نام کنکور که برای برخی از افراد ثبت‌نام غیر‌ممکن می‌شود.

این اتفاق می‌تواند ضربه بزرگی به کسب‌وکار شما بزند چرا که مشتریان‌تان با متوقف شدن وبسایت شما به وبسایت رُقبا مراجعه کرده و امکان اینکه در آینده نیز به وبسایت شما بازگردند بسیار پایین خواهد آمد. در نتیجه اعتبارتان را نیز از دست خواهید داد.

کوبرنتیز در این زمینه با مقیاس‌پذیری خودکار و دادن منابع بیشتر به اپلیکیشن و وبسایت‌تان در مواقع نیاز، از بروز هرگونه مشکل در بارگذاری وبسایت برای حجم زیادی از کاربران جلوگیری می‌کند. این امکان در نهایت باعث می‌شود که نرخ فروش‌تان افزایش پیدا کرده و همچنین اعتماد کاربران را جلب کنید.

یادتان باشد که تمام این موارد با استفاده از تکنولوژی کوبرنتیز مدیریت‌شده به‌صورت خودکار اتفاق می‌افتد و شما نیازی به پیکربندی خاصی ندارید.

چه فروشگاه‌هایی از کوبرنتیز استفاده می‌کنند؟

آدیداس یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی در دنیا است که برای نگه‌داری و همیشه در دسترس بودن از کوبرنتیز استفاده می‌کند. در واقع چالش اصلی آدیداس که باعث شد تا به سمت کوبرنتیز برود این بود که در مواقعی از سال (مانند کریسمس که تخفیف‌های متنوعی عرضه می‌شد)، بازدیدکنندگان بسیار زیادی به وبسایت مراجعه کرده و زیرساخت‌های آن نمی‌توانستند به‌خوبی به آن‌ها پاسخ بدهند.

با استفاده کردن از کوبرنتیز، این مشکل به‌صورت کامل برای آدیداس حل شده و حال به‌خوبی می‌توانند همه چیز را مدیریت کنند.

تسلا نمونه دیگری از وبسایت‌هاست که در بخش‌های مختلف از جمله بخش‌های فروشگاهی از کوبرنتیز استفاده می‌کند. چالش اصلی تسلا پیش از انتخاب کوبرنتیز، سختی فرایند مدیریت سرویس‌های مختلف و مقیاس‌پذیری آن‌ها بود. حال به کمک کوبرنتیز تسلا توانسته بیشتر مشکلات خود را در زمینه میزبانی و هاستینگ سرویس‌ها حل کند.

کوبرنتیز مدیریت‌شده در هم‌روش

کوبرنتیز مدیریت‌شده، یکی از معدود سرویس‌های قدرتمند ایرانی است که به‌قصد تسهیل انجام تسک‌های زیرساختی مربوط به کوبرنتیز ایجاد شده است. با استفاده از این سرویس دیگر نیازی نیست کسب‌وکارها درگیر پیچیدگی‌های مربوط به کار با کوبرنتیز و دیگر ابزارهای زیرساختی شوند.

با استفاده از این پلتفرم، می‌توانید بدون درگیر شدن با پیچیدگی‌های پیاده‌سازی کوبرنتیز، از تمام مزایا آن بهره بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *